Ny publikation från TAL-projektet

Det symposium om det andra främmande språket i skolan som TAL-projektet organiserade i Lund i december 2016 har nu resulterat i ett tematiskt nummer av tidskriften Apples – Journal of Applied Language Studies.

Det tematisk numret har titeln Learning, teaching and assessment of second foreign languages in school contexts (nummer 13(1) 2019). Numret innehåller två artiklar från TAL-projektet:

Bardel, C., Erickson, G., & Österberg, R. (2019) Learning, teaching and assessment of second foreign languages in Swedish lower secondary school – dilemmas and prospects. In Apples – Journal of Applied Language Studies, 13 (1): 7-26.  Abstract.

Granfeldt, J. Sayehli, S. & Ågren, M. (2019) The context of second foreign languages in Swedish secondary schools: results of a questionnaire to school leaders. In Apples – Journal of Applied Language Studies, special issue 13 (1): 27-48. Abstract.

Därutöver ingår ytterligare sex bidrag från symposiet 2016.

Hela numret publiceras med fri tillgång (open access) och är därför tillgängligt för alla. Samtliga artiklar och introduktionen till numret kan nås här.

mars 7, 2019

Okategoriserade